Markéta Cukrová – mezzosoprán Kateřina Englichová – harfa
3.10.2021
Místo koncertu: Kaple sv. Maří Magdaleny, 5. května 1, 252 41 Dolní Břežany
Začátek v 18:00
Cena vstupenky:
dospělí: 290 Kč
senioři, studenti, děti: 150 Kč VYPRODÁNO
Program
Arie Antiche
G. F. Händel: Koncert B dur pro harfu sólo I. Allegro moderato D.N. Sarro: Sen corre l'angnelletta A. Vivaldi: Vedro con mio diletto G. Carissimi: Vittoria! G.F. Händel: Koncert B dur II. Larghetto A. Vivaldi: Sento in seno G. Legrenzi: Che fiero costume P.A. Cesti: Intorno all'idol mio G.F. Händel Koncert B dur III. Allegro A. Vivaldi: Un certo non so che G.F. Händel: Ah! Mio cor L. Caramellino Cassiopeia pro harfu (věnováno K.E.) A. Vivaldi: Gloria. Questo nodo Juditha. Veni veni,..
Změna programu vyhrazena
MARKÉTA CUKROVÁ
Mezzosopranistka Markéta Cukrová je ojedinělým úkazem na české scéně vokální hudby. Pro neobyčejnou všestrannost a cit pro styl je vyhledávanou interpretkou hudby od středověku po 20. století. Dlouhodobé úspěchy v interpretaci „staré“ hudby jí vynesly spolupráci s renomovanými tuzemskými i zahraničními soubory a orchestry (La Risonanza, Mala Punica, Les Muffatti, Collegium Marianum, Collegium Vocale Gent, Collegium 1704, Musica Florea, Ensemble Inégal, Orkiestra Historyczna, Göttingen Festival Orchestra), s nimiž se podílela na víc než dvaceti nahrávkách.
V romantickém a moderním repertoiru vystoupila pod taktovkou J. Bělohlávka, J. Hrůši, J. Latham-Koeniga, M. Ivanoviče, J. Kyzlinka za doprovodu České Filharmonie, SOČRu, FOKu, Košické, Plzeňské, Brněnské, Ostravské, Zlínské a Varšavské filharmonie.
Vedle rozsáhlé koncertní činnosti se Markéta věnuje i divadelní práci. Za roli Dardana v Handelově opeře Amadigi di Gaula na Handelfestspiele v německém Göttingenu si vysloužila nadšené kritiky a pozvání festivalu k samostatnému recitálu. Následovala hostování na scénách Národních divadel v Košicích (Handel/Alcina), Brně (Martinů/Hry o Marii, Purcell/Dido a Aeneas, Saariaho/Láska na dálku, Rossini/ Hrabě Ory) Praze (Monteverdi/Orfeo, Handel/Rinaldo, Martinů/Julietta) a Ostravě (Britten/Znásilnění Lukrécie, Gluck/Ifigenie v Aulidě). V roce 2018 byla nominovaná na ceny Thálie a Jantar za vynikající ztvárnění operní role.
Markéta se věnuje pedagogické práci na specializovaných technických a interpretačních kurzech pro mladé zpěváky (Liteň, Valtice, Holešov, Kunín, Telč) a věnuje se propagaci a osvětě klasického zpěvu.
KATEŘINA ENGLICHOVÁ
Patří k výrazným osobnostem českého interpretačního umění. Spolupracovala s významnými umělci a soubory, jak v zahraničí –Mstislav Rostropovič, Carol Wincenc, Eugenie Zukerman, Robert Davidovici, Michael Kofler,Robert Stallman, ad., tak u nás – Josef Suk, Pavel Šporcl, Jitka Hosprová, Ivan Ženatý, Martin Kasík,Vilém Veverka, Škampa kvarteto, Pražákovo kvarteto, Kvarteto Martinů, Haas Quartet ad.
Jako sólistka spolupracovala s dirigenty Zdeňkem Mácalem, Jiřím Bělohlávkem, Ondřejem Kukalem, Jakubem Hrůšou ad. Několik let hrála s Filadelfským orchestrem a měla možnost pracovat s dirigenty jako jsou Simon Rattle, Claudio Abbado,Riccardo Muti, Wolfgang Sawallish, Michael Tilson-Thomas, Seiji Ozawa ad. Zúčastnila se festivalů – Tanglewood, Tucson Music Festival v USA, Red Sea Festival v Izraeli, Pacific Music festival v Japonsku, Pražské jaro, Pražský podzim, Marnach (Lucembursko), Carintischer Sommer (Rakousko), Sarajevská zima (Bosna) ad.
Vedla mistrovské kurzy v USA (Juilliard School of Music, Curtis Institute of Music), Kanadě, Hongkongu, Itálii a Lucembursku. Každé léto vede kurzy na festivalu Ameropa a harfové kurzy v Santuario di Crea v Itálii.
Kateřina Englichová vystoupila jako sólistka, mimo jiné, s Filadelfským symfonickým orchestrem, se San Francisco Chamber Orchestra, s Vancouver Symphony Orchestra, s Hongkongským symfonickým orchestrem, s Brandenburským symfonickým orchestrem, s Budapešťským symfonickým orchestrem, s Českou filharmonií, s Brněnskou filharmonií, se symfonickým orchestrem Katowice, s Georg Solti komorním orchestrem, s Českým komorním orchestrem nebo Talichovým komorním orchestrem.
Vystudovala Konzervatoř v Praze a prestižní Fulbrightovo stipendium jí umožnilo studova na Curtisově Institutu ve Filadelfii, USA . V létě 2017 dokončuje postgraduální studium na Hochschule für Musik Hanns Eisler v Berlíně.
Vystupuje po celé Evropě, Severní Americe, Japonsku, Hongkongu, Austrálii a Novém Zélandu.
V roce 1998 debutovala v newyorské Weill Recital Hall v Carnegie Hall. S Českou filharmonií debutovala v roce 2008.
Věnuje se také soudobé hudbě a celá řada skladatelů pro ni napsala skladby – např. Sylvie Bodorová, Jiří Gemrot, Zdeněk Lukáš, Jan F. Fischer, P.Zimmerli, Karel Janovický, Jindřich Feld, Luboš Sluka ad.
Kateřina Englichová se podílela na více než 30 CD nahrávkách – např. pro firmy Supraphon, Harmonia Mundi, New World Record USA, Exton Japan aj.
V posledních letech vydala CD u americké společnosti “Bogner`s Café” Mozartův Koncert pro flétnu a harfu s flétnistou Robertem Stallmanem, dirigentem Ondřejem Kukalem a Českým komorním orchestrem (2015). V roce 2016 vyšla její sólová nahrávka „Musica per arpa“ pro firmu Supraphon a v roce 2017 „Impressions“ s hobojistou Vilémem Veverkou, taktéž pro Supraphon. V roce 2017 vychází i CD (B.Britten Ceremony of Carols) s Kühnovým dětským sborem.
Je držitelkou prvních cen z mnoha mezinárodních soutěží-mimo jiné i Pro Musicis Int. Award v New Yorku. Kateřina Englichová obdržela také Cenu Komorního spolku při České filharmonii za přínos v komorní hudbě a cenu lucemburského hudebního časopisu Supersonic Pizzicato za nahrávku francouzské komorní hudby.
Kateřina Englichová je porotkyní v mezinárodních soutěžích - Itálie, Kanada, USA, Česká republika. Několik let byla členkou komise Nadace “Plaváček” Juraje a Deany Jakubiskových, která pomáhá dětem z dětských domovů v uměleckých aktivitách. Je členkou Společnosti A.Dvořáka a “Harp Society”.
V roce 2000 se stala “Tváří” firmy Avon při kampani proti rakovině prsu.
Kateřina Englichová hraje na harfu Lyon&Healy No.23 Gold a Lyon&Healy Black Electroacoustic.
Objednejte si vstupenky
Vyplňte níže uvedený objednávkový formulář a my se vám co nejdříve ozveme zpět.